Möödunud laupäeval toimunud Hiidlaste sügislaadast kujunes meeleolukas suvelõpupidu, mis pakkus tegevusi kogu perele. Kärdla keskväljakul üles seatud laadaplatsil käis laadamelu nautimas või talvevarusid täiendamas nii kohalikke elanikke, palju suvehiidlasi kui ka haruldaselt pika suvehooaja lõppu nautivad turistid.
Coop Hiiumaa korraldatud Hiidlaste sügislaadale oli registreerunud sedavõrd suur hulk müüjaid ning planeeritud muid tegevusi, et rohkem huvilisi poleks Kärdla keskväljakule enam füüsiliselt mahtunud. Lisaks kohalikele ja mandrilt saabunud müüjatele andsid laadaplatsil tooni Coop Hiiumaa koostööpartnerid, kes pakkusid maitsmiseks või kaasaostmiseks erinevat toodangut või uusi tooteid, mis poelettidele alles jõudnud või jõudmas.
Tulised diskussioonid Käina Konsumi asukohavalikul
Kõige suuremat elevust pakkus laadalistele võimalus kaasa rääkida uue Käina alevikku planeeritud Coop Konsumi asukohavalikul. Soov arenguplaanides kaasa rääkida oli nii suur, et nii mõnelgi korral tekkis laadalistest lausa järjekord, kes näpuga mööda Käina aleviku kaarti ajasid ning küsitluse sedelile asjakohaseid märkeid tegid. Coop Hiiumaa poolt välja pakutud või teisi asukohti analüüsides tekkis huvitavaid diskussioone, mis tõid selgelt välja klientide ootused ja ilmselge vajaduse uue kaubanduskeskuse püstitamiseks nii Käina kui kogu Lõuna-Hiiumaa elanikkonna paremaks teenindamiseks.
Küsitluse tulemuste täpsem analüüs veel jätkub, kuid üldjoontes langes nii Käina elanike kui ka teiste piirkondade ülekaalukas eelistus Kärdla-Hüti ristmikuäärse kardiraja või kardiraja ning Padarimäe vahelisele asukohale.
Käesoleva nädala algusest kuni oktoobri esimese nädala lõpuni on sama kaart ja lisamaterjalid koos küsitluslehtedega üleval ka Käina Konsumis, kus iga kaupluse külastaja saab oma eelistuse välja tuua.
Lemmikleiva valimine päädis üllatusega
Hiidlaste lemmikleiva konkursile oli Hiiumaa Köök ja Pagar küpsetanud kuus erinevat leiba, mida kõik laadalised said pimesi, ilma leiva nime teadmata maitsta ning oma eelistust hindetabelis näidata. Üllatuslikult saavutas ülekaaluka võidu tume Hiiu teraleib, mis rebis valikul konkurentideks olnud Hiiumaa leivast, porgandi-kadakaleivast, Leigri leivast, Hiiu rukkileivast ning Bruno leivast pikalt ette juba laadapäeva alguses.
Tuleval aastal 110 tegevusjuubelit tähistav Hiiumaa köök ja Pagar kuulutab tumeda Hiiu teraleiva Hiidlaste lemmikleivaks ja loob suvehooaja alguseks spetsiaalse turundusplatvormi, millega head kodusaare leivatoodangut tutvustada nii Hiiumaa elanikele ja külalistele kui ka meretagustele klientidele.
Ühistu liikmete hulk kasvuteel
Ühistulise organisatsiooni esmaseks ülesandeks on seista hea liikmeskonna soovide eest, millest tulenevalt pööras Coop Hiiumaa sündmuse peakorraldajana Hiidlaste sügislaadal silmas ka oma liikmeid. Laadaplatsil oli igal liikmel võimalus täpsustada oma kontaktandmeid, et ühistu poolt saadetav info ja pakkumised alati ka kohale jõuaks. Võimalust liikmeks astuda kasutas laadapäeval tosinkond hiidlast.
Tänaseks kuulub Coop Hiiumaa liikmeskonda enam kui tuhat liiget, ühistu eesmärk on ka igal järgneval aastal püsivalt kasvatada liikmeskonna hulka.
Coop Hiiumaa tänab kõiki müüjaid, esinejaid, koostööpartnereid, Hiiumaa ettevõtteid ja asutusi ning osalejaid, kes Hiidlaste sügislaada toimumisse oma panuse andsid ning laadamelust osa võtsid.
Kohtume Hiidlaste kevadlaadal 18.mail 2019!