Veebruari teisest nädalast said Tormi Konsumis alguse laiaulatuslikud ja märtsi alguseni kestvad ümberkorraldustööd, mille lõppemisel saab kogu kauplus uue sisekujunduse, lisanduvad uued kaubaletid ja -külmikud, laieneb tootevalik ning avatakse Hiiumaa esimesed iseteeninduskassad ning salatibaar.
Hiiumaa Tarbijate Ühistu (HTÜ) alustas veebruarikuu teisel nädalal ümberkorraldustega Tormi Konsumis, mis tähistab märtsi alguses avamise 9-ndat aastapäeva. Ümberkorraldustega kaasnevad uuendused lähtuvad ühelt poolt juba enam kui aasta ühistu juhtkonna töölaual olnud ideest, et Tormi Konsumis peaks olema n-ö “oma saar”, kus suurim valik Hiiumaa kohalikku toitu ning käsitööd. Teiseks uuendusi tingivaks tõukeks kujunes Coop-kauplusteketti kuuluvate kaupluste üldise kontseptsiooni värskendamine. Uuendustega soovitakse valmis jõuda märtsi alguseks, et kaupluse personal ja kohalikud kliendid jõuaks muudatustega enne suvist kõrghooaega kohaneda.
Tormi Konsumi kaubavaliku uuendamises annab tooni kohalike toodete sortimendi suurendamine. “Soovime saarel toodetud kaupade valikut suurendada, et kohalikel tootjatel oleks väljund oma toodangu aastaringseks valmistamiseks ja müümiseks”, selgitas Tormi Konsumi uuendustöid juhtiv HTÜ kaubandusjuht Ruta Tammeveski. Kõige suurema osakaaluga muutustest on just Hiiumaa toidutoodangu müügipinna suurendamine. Juba praegu on Tormi Konsumis müügil Hiiu Pagari ja Hiiu Köögi pagari-, kondiitri- ja kulinaariatooted, Hiiumaa Lihatööstuse ning Lest & Lammas lihatooted, Triinu õunamahlad, Hiiumaa Pruulikoja õlled, Hiiu Gourmet maitseseagud ja siirupid, Pihla talu moosid, Hõbekala räimed, Tiit Kaevatsi külmutatud astelpajud, Serva sahvri ning Tranimexi tooted, Niidi talu piim ning Reigi Agro lihaveise konservid. Uute müügipindade planeerimisel on arvestatud ka hooajaliste aia- ja metsasaaduste müümise võimalusega. “Ootame HTÜ-ga ühendust võtma ka kõiki neid Hiiumaa toidutootjaid, kelle toodangut meie sortimendis veel ei ole” edastas Tammeveski üleskutse kõikidele saare toidutootjatele. Et kohalik elanik kui ka saare külaline oskaks suurest kaubavalikust kohalikku eristada, saab kõik hiiumaine kaupluses silmatorkavalt märgistatud. Kaja Antonsi sõnul saab kohalik kaup täiendavat tähelepanu ka kauplusesse paigaldatavate ekraanide kaudu, millel kuvatakse lisaks infot ühistu liikmetele pakutavate boonuste ning uudistoodete kohta.
Saare suurima toidutootjana hakkab märtsis avatav Hiiu Pagari tootmishoone Tormi Konsumit varustama igapäevaselt värskete ja ahjusoojade leibade, saiade ning väikesaiadega. Kauplusesse on plaanitud uus kondiitritoodete teeninduslett, kust võimalik osta plaadikooke, rullbiskviite, tordilõike ja muid maitsvaid pagari- ning kondiitritooteid. “Olulise uuendusena avame Hiiumaal esimesena iseteenindusliku salatibaari, kus kliendil on võimalik kohapeal meelepärases sortimendis ja koguses salat kokku panna” avas Ruta Tammeveski ka teisi uuenduste tagamaid.
Kõige suurem kaubanduslik innovatsioon uuenduskuuri läbivas Tormi Konsumis on Hiiumaa esimeste nutikassade ehk uue põlvkonna iseostlemissüsteemi kasutuselevõtt. Nutikassa võimaldab sisseostud teha ja nende eest tasuda senisest lihtsamalt. “Suuremaid oste plaanides saab kauplusesse sisenedes võtta ostlemiseks pihuarvuti, mis võimaldab müügisaalis tooteid lihtsalt valida, koheselt ost registreerida ja kaup pärast skaneerimist ostukotti lisada” loetles Ruta Tammeveski uue süsteemi plusse. Hiiumaal kasutlusele võetav süsteem on igas mõttes innovaatiline ning väga paljude võimalustega – ostu saab sooritada nii kaupluses ringi liikudes pihuarvutiga kui iseteeninduskassas toote koodi skänneerides, ostude eest saab tasuda nii kaardi kui sularahaga. “Alles jäävad ka kassiiriga tavakassad, kuid uut süsteemi tasub kindlasti proovida ja kasutusele võtta, meie töötajad on igakülgelt valmis uue süsteemi kasutamist õpetama” rahustab Tammeveski eelkõige vanemaealisi kliente, kes võivad uudsesse süsteemi esialgu umbusklikult suhtuda.
Lisaks Tormi Konsumit puudutavatele uuendustele läksid kõik Coop Hiiumaa kauplused käesoleva aasta alguses üle uuele kassasüsteemile. “Esimese kasutuskuu järel oleme veendunud, et uuele süsteemil üleminek on end õigustanud. Saame kõiki müükidega seotud andmeid operatiivselt analüüsida ning sellest tulenevalt täpsemalt planeerida kaupade tellimusi ja koguseid”, sõnas Kaja Antons rahuolevalt.
Tormi Konsumi uuendustöid viiakse läbi nii kaupluste lahtiolekuaegadel kui ka töövälisel ajal, et võimalikult vähe segada kaupluse igapäevatööd. “Kaupluses tõstetakse riiuleid ringi ja otsitavat kaupa ei pruugi leida seni harjumuskohasest asukohast” vabandas Ruta Tammeveski kõikide klientide eest. “Uus kaubapaigutus vajab kindlasti harjumist, kuid kaupluse personal on igati valmis abistama ja otsitavat kaupa leidma, tasub vaid küsida” lisas Tammeveski.
Uuendustööde tulemusel saab lisaks Konsumile värskema ilme ka kogu ülejäänud Tormi Kaubakeskus, kus paiknevad Eesti Optiku prillipood ning veebruaris kaubakeskusesse kolinud “Pitsu pood”, mis on aastate jooksul kujunenud üheks põhiliseks kingituste ja käsitöö ostmise kohaks nii külaliste kui kohalike seas. Peale Hiiu Pagari uue tootmishoone valmimist ja ümberkolimist läheb Tormi Kaubakeskuse naabriks olev nn “leivamaja” lammutamisele, mille alt vabanevale alale rajatakse uued parklakohad sõiduautodele ja ka suurematele sõidukitele.