Eesti vanima ja suurima jaekaubandusorganisatsiooni Coop Eesti netokäive oli 2015. aastal 487,8 miljonit eurot, kasvades aastaga 5%, mida on oluliselt rohkem kui turu kasv tervikuna.
Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimehe Jaanus Vihandi sõnul tõusis Coop Eesti turuosa möödunud aasta lõpuks 20,6%-ni ning ettevõte on jätkuvalt Eesti jaekaubandusturu liider. Eelmise aasta edu taga on uued kampaaniaformaadid, hea töö tarnekindluse parandamisel ja sortimendi laiendamisel ning Eesti soodsaima pere ostuorvi pakkumine.
„Meie käive kasvas möödunud aastal 1,5 korda kiiremini kui oli Eesti toidu-ja esmatarbekaupade jaeturu üldine käibekasv. Kavatseme liidripositsiooni hoida ka edaspidi. Investeerime jätkuvalt uute kaupluste rajamisse ja olemasolevate poodide uuendamisse ning avame sügisel uue kaasaegse logistikakeskuse,“ märkis Vihand.
Coop Eesti koondab keskühistut, tütarettevõtteid ning 19 piirkondlikku tarbijate ühistut, millel on kokku ligi 83 000 klientomanikku ehk ühistu liiget. Coop Eestile kuulub hetkel 355 kauplust (AjaO-d, Konsumid, Maksimarketid, E-Ehituskeskused, Tööriistamarketid).
Kokku tehti 2015. aastal Coop Eesti kauplustes ligi 60 miljonit ostu. Boonusraha arvestati möödunud aastal Coopi ühistute liikmetele ja püsiklientidele 5,6 miljoni euro ulatuses. 2015. aasta lõpu seisuga oli väljastatud üle 600 tuhande Säästukaardi, nende hulgas üle 75 tuhande maksekaardi Säästkaart Pluss.
Maarit Eerme, kaubandus.ee toimetaja
maarit@kaubandus.ee